بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد
سرخط خبرها

قدرشناسی از والدین؛ تجسم رسم پهلوانی

  • کد خبر: ۱۰۱۹۲۹
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
قدرشناسی از والدین؛ تجسم رسم پهلوانی
در همایش ملی قدردانی از والدین قهرمانان ورزش کشور در مشهد تکریم همسر پدر و مادر به عنوان اصلی ترین مشوق های ورزشکاران حرفه ای مطرح شد.

مرتضی محمدپور | شهرآرانیوز؛ در تاریخ این سرزمین کم نیستند مادران و پدرانی که در گذر ایام و به‌دلیل تحمل مرارت‌های بسیار، شاید پشت‌خمیده و گام‌های لرزان داشته باشند، اما این شیرزنان و والامردان، والدینی قهرمان‌پرور هستند که افتخارآفرینی در میدان، سرنوشت فرزندانشان بوده است. مشهدالرضا (ع) در همایش ملی «دامان» که با هدف قدردانی از والدین قهرمانان مدال‌آور مسابقات بین‌المللی برگزار شد، میزبان جمعی از این مادران و پدران بود که همگی گمنام بودند، اما هرکدام همراه با قهرمانی پرآوازه به این مراسم می‌آمدند؛ قهرمانی که پشت حریفان جهانی‌اش را به خاک زده بود، اما در این همایش و پیش چشم همه حاضران، در پیشگاه والدینش به خاک می‌افتاد.

ورزش خانواده‌محور هدف سند تحول دولت است

شاید بتوان گفت که قهرمانان میادین ورزشی شبیه‌ترین سبک زندگی را به رزمندگان زبده دارند؛ زیرا همان‌طور که در آن میدان، کوچک‌ترین غفلتی سبب بروز خسارات بزرگ و گاه جبران‌ناپذیر می‌شود، قهرمانان ورزشی نیز باید مراقبت پیوسته و توجه به عادات، رفتار‌ها و اعمال را به‌عنوان اصلی اساسی در سبک زندگی‌شان رعایت کنند. دراین‌راستا، تأکید بر ضرورت توجه به خانواده در ورزش قهرمانی، محور سخنان معاون توسعه وزیر ورزش‌وجوانان و سخنران اصلی این همایش بود.

دکتر سینا کلهر گفت: غالبا آنچه موردتوجه قرار می‌گیرد، قهرمانی است که در اوج غرور روی سکو ایستاده و مدال‌های رنگارنگ بر گردن آویخته، اما تلاش‌هایی که برای تربیت این قهرمان شده است، معمولا فراموش می‌شود. وی سند تحول دولت را نقطه‌عطفی در مسیر تحقق ورزش خانواده‌محور به‌عنوان هدفی فرهنگی دانست و افزود: سند تحول دولت به‌شکلی جدی، موضوع ورزش خانواده‌محور را در دستورکار قرار داده است. براساس آن، در نخستین گام برنامه داریم در راستای تکریم جایگاه ورزش خانواده‌محور دست‌کم یک عضو از خانواده قهرمانان بین‌المللی ما نیز همراه با فرزندانشان به کشور‌های محل برگزاری مسابقات اعزام شوند.

قدرشناسی از والدین، رسم پهلوانی

در انتهای این مراسم، از هفت قهرمان مدال‌آور کشور در مسابقات بین‌المللی قدردانی شد. «جواد فروغی»، دارنده مدال طلای رشته تیراندازی در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ که بوسه بر دست مادرش را کوچک‌ترین مظهر قدرشناسی می‌خواند، «مهلا مؤمن‌زاده»، دارنده مدال نقره رشته تکواندو در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ منچستر که قدردان پدرش بود، «ساره جوانمردی»، اولین بانوی دارنده مدال طلا در بازی‌های پاراالمپیک که هنگام تجلیل، بر دستان مادر شهید مدافع حرم حاضر در مراسم بوسه زد، «محمد محمدی بریمان‌لو»، دارنده مدال نقره رشته جودو در مسابقات ۲۰۱۹ قزاقستان و قهرمان ضدصهیونیست جودو کشور که دوبار از رویارویی با نمایندگان رژیم صهیونیستی انصراف داده بود و همچنین «دانیال شه‌بخش»، دارنده نخستین مدال طلای مسابقات جهانی بوکس، «امیر فضلی» قهرمان ووشو و «سمیرا ارم» دارنده مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ همگی قهرمانانی بودند که پایشان را از عرصه افتخارآفرینی فراتر گذاشته بودند و رسم پهلوانی را با قدردانی از والدینشان به تصویر کشیدند. گفتنی است در این مراسم از کتاب احکام ورزشی هم رونمایی شد. دراین کتاب نظرات چند تن از مراجع عالیقدر شیعه در خصوص مسایل و احکام مختلف ورزشکاران از جمله حضور در مسابقات بین الملی و... آورده شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->